e-Ochrona zdrowia i pomoc społeczna

O kampanii 2014-06-05


Do tej pory 175 tys. dzieci i prawie 1700 szkół w całej Polsce wzięło udział w kampanii edukacyjnej "Mam kota na punkcie mleka", która osiągnęła swój półmetek. Dzieci dowiedziały się więcej o wartościach odżywczych mleka i jego przetworów.

Marta Jemieljańczuk z Polskiej Izby Mleka poinformował, że to półmetek kampanii. Na jej początku oraz po pierwszym roku kampanii przeprowadzono testy wśród dzieci i okazało się, że ich wiedza znacząco wzrosła. Dzieci coraz częściej sięgają po przetwory mleczne, wzrosła też świadomość dzieci, że mleko jest fajne, bo wcześniej było kojarzone jako napój dla niemowląt albo małych dzieci.

Badania pokazują, że świadomość na temat dobrego wpływu mleka na pamięć wzrosła o 5,25 punktów proc., a na wzrok - o 10, 96 p. proc. O 12 proc. więcej dzieci w wieku 7-9 lat uczestniczących w kampanii je codziennie ser żółty, 6 proc. więcej pije kakao, a w grupie wiekowej 10-14 lat 2,4 proc. więcej sięga codziennie po jogurty, a 3,6 proc. - po kakao.

Ekspertka kampanii, dietetyk Aneta Średzińska przypomina, że mleko i produkty mleczne zawierają białko, wapń, witaminę D, witaminy z grupy B, jod czy cynk. Najwięcej składników odżywczych ma tłuste mleko, ale odtłuszczone też jest wskazane.

Dla dzieci dawka wskazana to 3-4 szklanki mleka dziennie, ale odpowiednikiem 1 szklanki jest też jogurt, 2 plasterki żółtego sera, twaróg lub lody.

Podczas kampanii organizowane są gry, konkursy, spotkania z dziećmi w formie "mlecznych lekcji". Materiały informacyjne na temat roli zdrowego odżywiania i wartości mleka otrzymują również nauczyciele i rodzice.

Kampania jest organizowana przy wsparciu Unii Europejskiej oraz Rzeczpospolitej Polskiej, Agencji Rynku Rolnego, Funduszu Promocji Mleka, Polskiej Izby Mleka oraz Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka.

(Źródło: PAP)