e-Ochrona zdrowia i pomoc społeczna

Pracownik nie ma obowiązku informować pracodawcy na co jest chory 2014-07-10


Pracownik przekazując pracodawcy zwolnienie lekarskie nie musi go informować na co choruje.

Przedsiębiorca nie ma prawa domagać od pracownika dokumentu, w którym lekarz wskaże konkretne schorzenie. Wystarczy, że w zaświadczeniu będzie potwierdzone wystąpienie schorzenia. Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna, tak wynika z wyjaśnienia biura pełnomocnika rządu ds. osób niepełnosprawnych (BON) w sprawie sposobu dokumentowania chorób u pracowników.

Zgodnie z przepisami ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji społecznej i zawodowej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2011 r. nr 127, poz. 721 ze zm.), w przypadku ich występowania u zatrudnionego, pracodawcy przysługują szczególne uprawnienia.

(Źródło: rynekzdrowia.pl)