e-Ochrona zdrowia i pomoc społeczna

Programy TV dla dzieci bez reklam niezdrowej żywności 2014-10-30


29 października w siedzibie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji siedmiu największych nadawców programów telewizyjnych podpisało porozumienie, że audycjom dla dzieci nie będą towarzyszyły reklamy niezdrowej żywności, m.in. czekolady i chipsów.

Pod porozumieniem podpisy złożyli przedstawiciele: ITI Neovision, Telewizja Polsat, Telewizja Polska, Telewizja Puls, TVN, VIMN Poland oraz The Walt Disney Company Polska.
Od 1 stycznia 2015 r. audycjom kierowanym do dzieci w wieku do 12 lat, nadawanym między godziną 6. a 20., nie będą mogły towarzyszyć reklamy artykułów spożywczych i napojów zawierających składniki, których obecność w codziennej diecie dzieci jest niewskazana.

Niezdrowe składniki diety opisano w "Kryteriach żywieniowych". Jest to dokument opracowany na zlecenie Polskiej Federacji Producentów Żywności przez Instytut Żywności i Żywienia, zaakceptowany przez Ministerstwo Zdrowia. Wyszczególniono w nim 10 kategorii produktów, dla których określono m.in. zawartość tłuszczu, cukrów i sodu.

Wyszczególniono również grupę produktów, które nie będą mogły być w ogóle reklamowane podczas programów dla dzieci niezależnie od ich składu. Chodzi m.in. o czekoladę, wyroby czekoladowe, dżem lub marmoladę, słodycze nieczekoladowe, napoje, chipsy.

Zapisy porozumienia dotyczą także umieszczania przy audycjach wskazań sponsorskich.

(Źródło: PAP)